Éghajlata a turisták legnagyobb örömére rendkívül forró még januárban is 28-30 fok van nyáron pedig a legmelegebb nyári hónapokban nem ritka a 45 fok sem. Mivel a meleg mellé a tenger szállítja a párát is szinte egész évben meleg fülledt klíma várja az ide látogató utazókat.
Abu Dhabi kis szigete csak a XVIII.században népesült be, amikor is egy édesvizű forrásra bukkantak a helyi lakosok. Ezután a kalózok halászok és portyázok vették birtokukba a szigetet, akik később kis házikókból és kunyhókból egy egész falut népesítettek be.
A XX.század közepén már több mint 5000 lakosa volt a szigetnek, amely az itteni sejk uralma alá tartozott.1995-ben kiderül az amúgy kis kopár és jelentéktelen vidéken kőolajkincs rejtőzik így 1962-ben megkezdték a fekete arany kibányászását. Ez a lépés elképesztő gazdagságot zúdított a helyi lakosokra, és egész Abu Dhabira. Ekkor rohamos fejlődésnek indult a város és 1971-ben a hét arab sejk létrehozta az emírséget, amelynek fővárosa Abu Dhabi lett.
A hirtelen fellendülés az építkezések, a pénzügyi élet és a fellendülő kereskedelem messziről vonzotta az utazókat, kereskedőket és a segédmunkásokat is, akik ma a lakosság háromnegyedét is alkotják. A nyolcvanas évekre a peremvárosokkal együtt már több mint 350000 lakosa volt az emírségnek és időközben egy másik sejk is csatlakozott hozzájuk ez volt Dubai. Dubai is hasonlóan gazdag volt kőolajban így szerettek volna ők lenni a főváros, így a megoldás az volt, hogy Abu Dhabi és Dubai között félúton Karame néven új fővárost építettek.
Azóta a térség folyamatosan fejlődik a part mentén három sávos autóút épült, és számtalan toronyház luxusszálloda és fényes üzlet várja az idelátogatókat. A régmúlt időre még ma is emlékeztet minket a restaurált és helyre állított száz éves uralkodói palota. Azóta Abu Dhabinak megépült az új modem kikötője, amelyhez egy kikotort hajóút vezet, hogy a szebbnél szebb luxushajók és jachtok ki tudjanak kötni.
Abu Dhabinak korszerű nemzetközi repülőtere van, és a sziget északkeleti csúcsán hihetetlen költségekkel megépült Mina Zajed kikötője, amely az öböl nyílt vize felől a homokzátonyok közt kikotort hajóúton át közelíthető meg. A szárazfölddel töltésen haladó autópálya és a hajózócsatorna fölött átívelő Mukta híd kapcsolja össze. A jellegzetes iszlám kegyhelyekkel jól megférnek a sugárutak mentén épült hatalmas felhőkarcolók, üvegpaloták, melyek a jövőt vetítik elénk. Ápolt, gondozott parkok és az öntözött zöldterület feledteti az egykori sivatagot, melyre a város épült.
A luxus és a csillogás fővárosa még ma sem nyugszik a nyüzsgő élet mellett ma is gyakran vannak ásatások ahol 2300-ból származó sírokat és tárgyakat ásnak ki a régészek.
A múlt és a jelen jól megfér ebben a különleges csillogó világban. Az utazási irodák az „ellentétek országaként” reklámozzák, amely tökéletesen illik is az emirátusokra. Az ország az 1001 éjszaka meséihez hasonlítható, a tradicionális arab épületek mellet modern bevásárlóközpontok magasodnak.
Hegyek, remek tengerpartok, sivatagok, oázisok teszik változatossá a tájat, a teveversenyek, a beduin piacok és Dubai duty free vásárlási lehetőségei pedig az iszlám életmódtól térnek el.
Ma egy évben egyszer a világ szeme Abu Dhabira tapad, hiszen egy vadonatúj luxusforma 1-es pályát építettek ahol a 2009-es évadzáró futamot is megrendezték méghozzá oly módon, hogy a futam vége már az esti szürkületben lett befejezve.
A forma 1 –es pálya építése azt a célt szolgálta, hogy a számtalan luxus irodaházat és ingatlant megtöltsék bérlőkkel és hogy ez a parányi ékszerdoboz gazdagságáról a világ ne tudjon megfeledkezni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése